LinkedIn - co to je a jak jej správně používat

Počítače, mobily

Přidal StanikR, dne 28. 10. 2017,  0x

LinkedIn - co to je a jak jej správně používat

LinkedIn je jedna ze známých ze sociálních sítí jako Facebook, Twitter, Google+ nebo Instagram. Na rozdíl od nich se zde neprezentují události a fotografie ze soukromého života, životní situace od těch významných až po páteční posezení s kamarády, názory na cokoliv nebo fotografie čehokoliv. LinkedIn je čistě profesní síť. Co taková profesní síť umí a pro koho je určená?

Profesní síť LinkedIn existuje hezkou řádku let, větší význam však získala až v posledních letech. Dnes už má LinkedIn přes 500 milionů registrovaných uživatelů po celém světě. Počet uživatelů v ČR činil v březnu letošního roku 920 tisíc. Oproti roku 2013 počty českých uživatelů vzrostly téměř pětinásobně.  Společně s rostoucím počtem uživatelů prochází LinkedIn doslova evolucí.

LinkedIn - k čemu slouží?

LinkedIn umožňuje online propojení s pracovním trhem, přičemž slouží nejen k budování vlastní kariéry, vyhledávání zajímavých pracovních kontaktů, získávání vhodných zaměstnanců nebo prezentace společnosti, ale také sdílení nejrůznějších informací a novinek vztahujících se k pracovním otázkám.

Na LinkedInu se potkávají a komunikují profesionálové a příznivci určitých oborů. Kromě budování pracovní kariéry zde uživatelé mohou sdílet nejnovější poznatky z jednotlivých oborů, vyhledávat odpovědi na různá odborná témata, komunikovat s určitou profesní skupinou nebo zveřejňovat zajímavé novinky z oblasti pracovního trhu.

LinkedIn není pouhý životopis

V žádném případě nelze LinkedIn srovnávat s klasickým obyčejným CVčkem, který obvykle přikládáme k odpovědím na pracovní nabídky. Lidé si na LinkedIn mohou založit osobní profesní profil, jehož prostřednictvím prezentují své znalosti, vědomosti a zkušenosti na tuzemském i zahraničním pracovním trhu.

Díky dobře vytvořenému profilu, který o nich říká, co všechno umí a znají, a kde všude působili, mohou například získat zajímavější pracovní nabídku a lépe tak uplatnit své znalosti na pracovním trhu nebo jen získávat kontakty a informace ze stejného pracovního oboru.

Profil lze velmi snadno upravovat, doplňovat a aktualizovat online v počítači, na mobilu i tabletu. Založení osobního profilu je víceméně. Dovést jej dokonalosti už tak jednoduché není.

Jak založit profil na LinkedIn:

  • Navštivte stránky www.linkedin.com a klikněte na "registrovat"

  • Projděte celou registrací - jméno, příjmení, fotografie a další osobní údaje apod.

  • Vyplňte základní profesní informace - dosažené vzdělání, odborné dovednosti, znalosti a zkušenosti, společnosti, ve kterých jste pracovali, pozice které jste zastávali, další odbornosti, zájmy, aktuální kurzy apod.

Jakmile se registrujete a vytvoříte si osobní profil, můžete začít prohlížet profily ostatních uživatelů. Prostřednictvím profilu na Facebooku nebo e-mailové adresy si můžete přidat své přátelé, známé, kolegy či zaměstnavatele. Postupně  vám bude LinkedIn nabízet další a další kontakty, které si můžete a nemusíte přidat. Stejně jako na ostatních sítí můžete prohlížet profily, přidávat nové kontakty, zveřejňovat příspěvky, posílat soukromé zprávy a chatovat.

10 tipů, jak vylepšit profil na LinkedIn:

  1. Do profilu uveďte vše, co považujete za důležité - osobní informace a údaje z dosavadního profesního života.
  2. Vyberte vhodnou fotografii. Mělo by jít o profesionální fotografii, která vás vykresluje v tom nejlepším světle.
  3. Pochlubte se svými znalostmi, schopnostmi a zkušenostmi, ale také osobními zájmy a koníčky.
  4. Přidejte obrázky, fotky i osobní ohodnocení.
  5. Vyplňte všechny kurzy a semináře, které jste absolvovali.
  6. Vytvořte si bohatou síť kontaktů a neustále ji rozšiřujte. V žádném případě nemusí jít o osoby, které znáte osobně.
  7. 75 % uživatelů na LinkedIn a pasivních. Buďte aktivní.
  8. Používejte "newsfeed" - sdílejte novinky a zajímavosti z oboru, dávejte najevo, že své práci rozumíte.
  9. Zapojujte se do diskuzí.
  10. Optimalizujte svůj osobní profil na výsledky vyhledávání pomocí klíčových slov a výrazů.

LinkedIn pro firmy

Založit firemní profil na LinkedIn je velmi jednoduché, stačí k tomu pouhá dvě kliknutí. Je přitom jedno, zda jde o jednu stránku nebo stránky pro více klientů. Prvním krokem je zadání jména stránky (URL) a druhým potvrzení, že jste oficiálním zástupcem. Jakmile to odkliknete, firemní stránka je hotová. Samozřejmě je nutné doplnit informace o firmě a profil upravit tak, aby byl pro uživatele maximálně zajímavý.

LinkedIn využívají firmy především k vlastní prezentaci a vyhledávání vhodných zaměstnanců. Jedná se o velmi užitečný nástroj, který je oblíbený mezi personalisty i zaměstnanci pracovních agentur. Díky komunikaci na LinkedIn může firma velmi efektivně zvyšovat povědomí o své značce, získávat nové zákazníky i zvyšovat počty objednávek a samozřejmě vyhledávat nové zaměstnance či externí spolupracovníky.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.