Jak založit a vytvořit úspěšný blog

Počítače, mobily

Přidal OliOilova, dne 8. 11. 2017,  0x

Jak založit a vytvořit úspěšný blog

Rádi projíždíte různé blogy a máte pocit, že máte lidem kolem sebe, co říct? Stejně rádi píšete? Zkuste rozjet vlastní blog. Blog je ideálním způsobem, jak se svěřit se svými názory a zkušenostmi. Prostřednictvím blogu můžete jednoduše sdílet své zájmy, koníčky nebo dobrodružství z cest.

Důvody k založení blogu mohou být různé. Někteří si píší blog jen tak pro sebe, jiní chtějí o svých názorech vést vášnivé diskuse a další touží předat své znalosti nebo se podělit o své zážitky. Blogování není určené pouze počítačovým nadšencům, vlastní blog můžete mít každý. Velmi oblíbené jsou například blogy o vaření, o cestování, o hrách, o módě či o podnikání.

U nás najdeme spousty úspěšných blogerek a blogerů, pro které blogování znamená více než koníček. Jejich blogy denně projiždí stovky fanoušků, kteří se těší na každý nový článek či příspěvek.

Hezký web: Jak si založit blog

Na internetu existují různé online editory, kde si vytvoříte blog za pár minut. Stačí si vymyslet jméno blogu a zaregistrovat se. Použít můžete například své jméno, přezdívku nebo název, který se vztahuje k vybranému tématu (např. Jsem, tedy vařím). Název by měl být krátký, jednoduchý a snadno zapamatovatelný. Těžko si někdo oblíbí blog s dlouhým a krkolomným názvem jako “Jsmetenkdovámkazdydenprinesetemazesvetaher”.

Samozřejmě nemusíte využívat žádný editor zdrama a můžete si rovnou vytvořit vlastní webové stránky. Editor vám však usnadní začátky. Je zadarmo a nabídne vám desítky různých šablon, ze kterých si vyberete tu, která se vám líbí nejvíce.

Design blogu by měl vycházet z jeho obsahu a určitým způsobem jej podpořit. Pozadí s vařečkou se těžko hodí na blog o hrách, stejně jako obrázek formule u blogu na vaření. Šablony bývají navržené přímo pro různé obory, a pak už blog doladíte umístěním důležitých prvků (např. navigační menu, úvodní obrázek, rubriky apod.).

Zajímavý blog: O čem a jak často?

Promyslete si velmi dobře, o čem a proč budete psát. Nemá smysl blogovat o všem. Žádnému z témat se nebudete moci věnovat na 100 %, pokud nejste supermuž nebo superžena. Vyberte si ideálně jedno maximálně dvě téma, na které se budete moci plně soustředit. Je samozřejmé, že by mělo jít o téma, které vám je blízké, zbožňujete jej nebo mu perfektně rozumíte.

Promyslete si také, jak často budete schopni přidávat nové články. Ideální je alespoň jeden nový příspěvek týdně. Ještě dobrý je interval jednou za dva či tři týdny. Delší intervaly jsou samozřejmě možné také. Blog však působí pasivně a v očích vyhledávacích robotů stagnuje. Čtenáře si tím také neudržíte a nové rozhodně nezískáte. Takže to chce pravidelnost, pravidelnost a zase pravidelnost.

Úspěšný blog: Buďte připraveni

Teď už víte, o čem váš blog bude, a jak často budete zveřejňovat nové články. Než blog opravdu rozjedete, připravte se na “ostrý” provoz. Noví čtenáři si rádi přečtou více než jeden článek. Nejprve si promyslete jednotlivé rubriky a dopředu si připravte prvních pár článků. Jakmile čtenáři na váš blog narazí, nebude působit příliš prázdně.

Co se týče rubrik, nepřehánějte to. Nemá smysl mít 30 rubrik, které nejste schopni naplnit obsahem. Důležité je příjemné prostředí s logickou strukturou. Nezapomeňte, že lidé dnes mají rádi všechno hezky naservírované. Na začátku si zvolte třeba pět základních rubrik, které postupně s vyvíjejícím se blogem upravíte do ideálního počtu.

Se spuštěním blogu nespěchejte. Čím více se pověnujete přípravám, tím lépe bude blog působit. Unáhlená práce se nikdy nevyplácí. Do začátku vytvořte více článků a nejméně tři hned vložte na blog. Dostatečnou zásobu článku v začátcích oceníte. Až budete ladit blog, nebude se muset trápit tím, že nestíháte psát.

Jak vypadá skvělý blogový článek

I přesto, že váš blog bude na první pohled vypadat naprosto dokonale, fanoušci nebudou přibývat, pokud za nebude obsah blogu kvalitní. Základem dobrého článku je lákavý titulek, který čtenáře doslova donutí odkaz otevřít. Pak už čtenáře nesmíte pustit. Kvalitní blogový článek by měl být originální, čtivý a měl by k danému tématu říct něco zajímavého nebo zcela nového.

Formatujte. Nikdo nemá rád jeden hodně dlouhý odstavec. Používejte nadpisy, podnadpisy, odrážky, tučné písmo, obrázky, fotografie a videa. Dbejte také na gramatiku a vyhněte se hrubkám do očích bijících. Překlepům a chybkám se občas nevyhnete, ale čím méně jich bude, tím lépe.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.